Értéktelenebbek lettünk a koronavírus hatására?

A vállalatok számára rendszeresen kitűzünk KPI-okat, olyan kulcsmutatókat, amiknek az elérésére fokuszálunk. Ezek segítenek abban, hogy nyomon kövessük, értékeljük a vállalkozás teljesítményét.

Ha a körülmények hirtelen változnak, lásd akár a jelenlegi, a koronavírus kapcsán kialakult válsághelyzetet, akkor törvényszerűen a számok is változnak. Anélkül, hogy mi bármit változtattunk volna. Zuhant az árbevétel, mert a #maradjotthon miatt nem nyithatsz ki vagy éppen szárnyalnak a mutatóid, alig győződ a munkát, mert mindenki online rendel Nálad, aki eddig offline vásárolt, de most nem teheti.

Kérdés, hogy vajon ez önmagában mennyit mond egy vállalkozás értékéről, hosszútávú pozíciójáról? Mennyire alapoz meg hosszútávú döntéseket?

 

Értéktelenebb az a vállalkozás, amelyik átmenetileg jelenleg nem produkálja a szokásos vagy elvárt eredményeket?

Értéktelenebb az a vezető, az a munkatárs, aki nem hozza a számokat, vagy éppen kényszerpihenőn van otthon? 

És ha objektív KPI-ok, számok ellenére sem könnyű egy cég pillanatnyi teljesítménye, helyzete alapján a valódi értékét megítélni, akkor gondoljunk bele, hogy nekünk magunknak vagy éppen a csapatunknak a "fontosságát", "értékét", de főleg a fontosságérzetét mennyire határozza meg a mostani válság?

Mert mitől is érezzük (!!!) magunkat a munkákban fontosnak, értékesnek?

Bármi is a válaszod,  az, hogy most már hetek óta nem tudjuk a szokásos módon, a szokásos tevékenységünket végezni, nem tudjuk hozni a számokat, nem kapunk a megszokott formában visszajelzést a külvilágtól, értékes projektek haltak el a kezünk között, hónapos óta tervezett kampányokat "kukázunk ki", ráadásul a jövőbe, a célokba, számokba sem tudunk kapaszkodni, bizony sokunk lába alól kihúzza a talajt

Mit tehetsz?

Cégtulajdonosként, vállalatvezetőként most kiemelten figyelj a vállalat erősségeire, értékeire, egyediségére! Semmiképpen ne kövesd el azt a hibát, hogy egy átmeneti válság miatt, feláldozod azokat az értékeket, amik a vállalkozás pillérei voltak és lesznek hosszútávon!

Bármilyen nehéz, de gondolkodj hosszútávon!

A vállalat értékét ugyanis nem a pillanatnyi teljesítmény, hanem ez erősségeid, egyediséged fogja meghatározni, valamint az, hogy hogyan tudsz ezekre még jobban alapozni és építkezni, valamint hogy tudsz alkalmazkodni a változásokhoz.

Élj túl és alkalmazkodj persze átmenetileg a kialakult korlátozásokhoz, figyeld a várható hosszútávon is fennmaradó trendeket, de a gyereket ne dobd ki a fürdővízzel!

Ha például a tevékenységedet offline, személyes kapcsolattartással tudod a megfelelő, számodra vállalható minőségben végezni, akkor ne csinálj online szolgáltatást belőle, bármennyire is erre húz most tömeg.

Vedd számba és tudatosítsd Magadban, a csapatodban is ezeket az erősségeket, pilléreket és koncentrálj arra, hogy ezeket hogyan tudod fejleszteni, kiemelni, megmutatni.

A stratégia és a stratégiai gondolkodás nagyon sokat segít abban, hogy hosszútávban tudj gondolkodni. A túlélésen túl ez most a legfontosabb terület és feladat.

Szükség esetén igazítsd ki az üzleti stratégiádat, ha pedig ezt a területet eddig elhanyagoltad, akkor itt az ideje, hogy készíts egy ütős üzleti stratégiát!

De figyelj a csapatodra is. Arra, hogy most is fontosnak érezzék magukat, hiszen ami a tapasztalatom szerint a legjobban demotivál az az, ha valaki nem látja a munkája értelmét, eredményét.

És akár a fenti két dolgot összekötheted azzal, hogy előre néztek, a jövőn dolgoztok, szükség esetén újraterveztek.  

***

Ha pedig az akár rejtett erősségek, egyediségek feltérképezéséhez és az újtarervezéshez jól jönne egy profi, külső segítség, akkor keress bizalommal az info@varszegierika.hu e-mail címen!